-
Start med at skrabe alle vaniljekornene ud og bland dem med en spsk. sukker.
-
Hæld alt fløde i en kasserolle og tilsæt sukker og vaniljestangen, det trækker lidt ekstra smag.
-
Varm det nu langsomt op til 90 grader.
-
Læg husblasen i iskoldt vand imens.
-
Når massen rammer ca. 90 grader - er det lidt mere gør det ikke noget så tager du den af varmen.
-
Opløs nu husblasen i massen og hæld det på en karaffel eller kande der kan tåle varmen.
-
Stil det nu på køl og hver 8-10 min. shaker du den lige en omgang.
-
Det skal du gøre i en times tid. Det forhindrer nemlig vaniljekornene i at lægge sig på bunden.
-
Herefter er den klar til at komme på glas eller skåle alt efter hvad du foretrækker.
-
Lad dem stå helt forsigtigt, indtil de har sat sig, det giver den flotteste kant.